רותי בן אפרים – פסיכולוגית קלינית מומחית ומדריכה – ירושלים

רותי-בן-אפרים

מידע כללי:

שם: רותי בן אפרים
עיסוק: פסיכולוגית קלינית מומחית ומדריכה
מ. רשום 4420
שפת טיפול: עברית, אנגלית, רומנית
מיקום: ירושלים

פרטי התקשרות

אוכלוסיות יעד

מתבגרים, מבוגרים, גיל הזהב.

סוגי טיפול

פרטני, זוגי, הדרכת הורים.

תחומי טיפול

מתמחה בטפול בסוגיות חיים כמו: הגשמה עצמית, התפתחות אישית, זוגיות, הורות (ייעוץ להורים), גירושין, טראומות, אבל, זהות מינית ומיניות, מצוקה ריגשית, מעברי חיים, וסוגיות פסיכולוגיות של גיל המעבר והגיל המבוגר, וכן – בהפרעות שונות כמו חרדה, דכאון, הפרעות אישיות וטפול נפשי ושקומי לאנשים בעלי תחלואה נפשית.

שיטות טיפול

מאמינה בטפול מותאם-צרכים, המנסה למפות את צרכיו ההתפתחותיים של האדם ולתת לו לווי מיטבי בסוגיות עמן הוא מתמודד. שואבת השראה מגישות פסיכואנליטיות שונות, אך גם מתאוריות מתחומים אחרים. מתמחה בטיפול דינמי ואינטגרטיבי, בטיפול תמיכתי – שיקומי, וגם בהתערבויות במשבר.

השכלה אקדמית / הכשרה

.B.A בפסיכולוגיה ובחנוך מיוחד, אוניברסיטת תל אביב (בהצטיינות).

.M.A בפסיכולוגיה חינוכית-קלינית של הילד, האוניברסיטה העברית, ירושלים (בהצטיינות).

פסיכולוגית קלינית מומחית.

מספר רשום בפנקס הפסיכולוגים: 4420.

מספר רישיון מומחה: 5229.

מדריכה בפסיכותרפיה (בטפול).

מספר רישיון מדריך בטפול: 27666.

מדריכה בפסיכודיאגנוסטיקה (באבחון).

מספר רישיון מדריך באבחון: 7238.

ניסיון מקצועי

עובדת מזה שנים רבות הן בקליניקה פרטית והן בשרות הציבורי (ממנו פרשתי לאחרונה), מתוך הכרה ומחויבות לכך שטפול נפשי מיטבי יהיה נגיש לכל אדם ללא תלות במצבו הכלכלי, ומחויבות לנושאים של מקצועיות מרבית ואתיקה מקצועית. עובדת בקליניקה הפרטית גם עם משרד החוץ ומשרד הבטחון.

מדריכה פסיכולוגים באבחון ובטיפול, והעברתי סמינרים רבים לצוות רב מקצועי ולפסיכולוגים בנושאים של תחלואה נפשית, אבחון ואתיקה מקצועית. בשנים האחרונות התמחיתי גם בפסיכולוגיה גרנטולוגית – כלומר, בטפול בתהליכים הנפשיים הייחודיים ובמעברים האופייניים לגיל הזהב. בשרות הציבורי עבדתי בשבע השנים האחרונות במחלקה פסיכוגריאטרית פעילה שנתנה מענה וטפול קצר מועד, רב מערכתי וממוקד לאנשים במצבי חיים משבריים סביב סוגיות העולות בגיל השלישי. עוסקת גם בייעוץ להורים סביב סוגיות שונות של ילדיהם. מטפלת במתבגרים ובמבוגרים בכל טווח הגילאים.

מיזם ט.נ.א מגייס מטפלים עצמאיים בכל רחבי הארץ