חוגגים סילבסטר, אבל מרגישים Sad?

חוגגים סילבסטר, אבל מרגישים Sad?

תוכן עניינים

מאמר מערכת

עבור חלק גדול מאוכלוסיית העולם, 1 בינואר הוא תחילתה של שנה חדשה. גם בישראל, רבים חוגגים את ערב השנה האזרחית החדשה בצד ראש השנה העברי. ינואר נקרא על שמו של יאנוס – אל השערים, ההתחלות והסיומים במיתולוגיה הרומית. יאנוס תואר כאל בעל שתי פנים, האחת מופנית לעבר והשנייה מביטה לעתיד, וברומא העתיקה נחשב לאחראי על פתיחת דלתות ועל סגירתן.

כדמותו של יאנוס, ינואר הוא חודש המסמל סיום, מעבר והתחלה חדשה. כל התחלה של שנה מציירת מעין קו תפר בין מה שהיה לבין מה שיהיה, בין סגירת תקופה לפתיחתה של תקופה חדשה. אלו הם ימים המזכירים לנו את הזמן החולף, את מה שהספקנו ומה שלא, ואת "שעון" ההתבגרות שלנו שאינו עוצר מלכת. וכמו בכל קו תפר, הכול קל יותר להיפרם בתקופה שכזאת – גם היציבות הרגשית והנפשית שלנו.
כך, בצד חגיגות הסילבסטר והזיקוקים של שנה חדשה, מוכרת התופעה הנפשית המכונה SAD – Seasonal Affective Disorder, ובעברית: הפרעה רגשית עונתית. כמעט תמיד מדובר בדיכאון חורף, המגיע לשיאו בתקופה הקרה ביותר, שבה הימים קצרים והחשכה יורדת במהירות. תחושת הדכדוך החורפי מאפיינת לא רק אנשים באזורים צפוניים וקרים, אלא גם אנשים החיים במדינות חמות ומוארות כמו ישראל. דווקא ההרגל לשמש, לחום ולאור, עלול להחמיר את הקושי בהתמודדות עם החורף אצל אלו הרגישים לכך.

מה עושים? במקרים רבים, העצב החורפי יעבור כאשר מזג האוויר הקודר יפנה את מקומו לקרני השמש האביביות, ואצלנו בארץ זה קורה די מהר. עם זאת, אף פעם לא מאוחר ולא מיותר לפנות לקבלת עזרה, במיוחד שלא פעם מדובר רק ב"טריגר" והסיבות לדיכאון הן עמוקות יותר ודורשות התערבות מקצועית. אם עצוב לכם בחורף, ואם הקור והחשכה מגבירים את המועקה, את תחושת הבדידות ואת המחשבות הקיומיות – ממש מיותר שתסבלו. לפעמים, טיפול קצר מועד אצל מטפל מקצועי ישנה זאת במהירות, יפזר את ענני הנפש ויגרש את החושך הפנימי. אחד היתרונות הגדולים אצלנו בטנ"א הוא שאין תור או זמני המתנה. בוחרים מטפל או מטפלת באזור מגוריכם, מתקשרים ומתאמים פגישה באופן הזמין ביותר, בנוחות מקסימלית וכמובן בדיסקרטיות מוחלטת. יחד נעבור את החורף בשלום!

חיפוש פסיכולוגים ומטפלים: